Succession Planning - planiranje kontinuiteta ključnih ljudskih resursa

Jezik: Serbian

Biznis i Ekonomija
Da li ste spremni na to da ključna osoba u Vašoj organizaciji podnese otkaz?



Da bi se prilagodili promenama koje neminovno dolaze, neophodno je razmišljati unapred i sistematski pripremiti odgovarajući plan kako bi se eliminisali ili ublažili problemi koji nastaju usled napuštanja organizacije od strane zaposlenih po različitim osnovama bilo to planirano ili neplanirano.



Jedna od važnih uloga menadžmenta je da obezbedi kontinuitet u odvijanju operacija organizacije, u isto vreme održavajući odgovarajući nivo kvaliteta i efikasnosti. Preduslov za ostvarenje ovog cilja je uspešno sprovođenje procesa planiranja kontinuiteta ključnih ljudskih resursa (Succession planning) i njegove dosledne implementacije.



Planiranje kontinuiteta ključnih ljudskih resursa (Succession planning), podrazumeva:

- identifikovanje ključnih pozicija u organizaciji,

- donošenje strateške odluke o popunjavanju, u slučaju potrebe, internim ili eksternim resursima, kao i

- utvrđivanje trenutnih veština i znanja koje organizacija kao i pojedinci poseduju u cilju dosezanja željenog nivoa.



Nedostatak planiranja kontinuiteta ključnih ljudskih resursa (Succession planning) može značajno ugroziti efikasnost organizacije kao i njenu održivost. Bez ovog procesa organizacija se može naći u poziciji da nema resurse za ostvarenje programa i usluga koje su važne za sprovođenje njenih operacija i zadovoljenje potreba klijenata.



Uloga HR lidera, kao nosioca ovog procesa jeste:

- širenje razumevanja važnosti planiranja kontinuiteta ključnih ljudskih resursa (Succession planning),

- uvođenje i osiguranje posvećenosti i saradnje svih aktera u njegovom sprovođenju.



Tokom treninga primenjivaće se sledeće metode rada: predavanje, diskusija, simulacija, razmena iskustava.



Ciljna grupa:

Rukovodioci i zaposleni u HR jedinicama organizacija privatnog i javnog sektora kao i menadžeri.



Cilj treninga:

Cilj treninga je unapređenje znanja i osposobljavanje polaznika da uspostave i vode efikasan proces planiranja kontinuiteta ključnih ljudskih resursa (Succession planning).



Teme:

- Značaj planiranja kontinuiteta ključnih ljudskih resursa (Succession planning)

- Definisanje ključnih pozicija i zaposlenih

- Analiza budućih potreba organizacije

- Analiza postojećih znanja, veština i potencijala

- Matrica nasleđivanja (Succession plan)

- Plan razvoja naslednika



Po završetku treninga, polaznik će biti osposobljen da:

- Identifikuje ključne pozicije

- Identifikuje ključne ljude

- Utvrdi sadašnji nivo znanja i veština zaposlenih i organizacije

- Identifikuje potencijalne naslednike

- Utvrdi buduće potrebe organizacije za određenim znanjima i veštinama

- Napravi Succession plan

- Napravi razvojne planove naslednika

- Efikasno sprovede Succession plan



Trener:

Korana Šormaz, vrhunski stručnjak u vođenju HR službe sa dugogodišnjim praktičnim iskustvom koje je stekla radom u kompanijama Coca Cola Hellenic, Nis ad, Eaton electric, PKC group. Pored rada u internacionalnim kompanijama aktivno je radila u državnim institucijama i međunarodnim organizacijama u oblastima upravljanja učinkom, regrutacije i selekcije, planiranja i kontrolinga u HR-u i projektnog menadžmenta.

Cene

cena treninga: 26.040,00 RSD

Izvor: mngcentar.com