Kaluđerske Bare bb, 31250 Bajina Bašta, Srbija Nacionalni park Tara,
Izrada programa poslovanja i korporativno upravljanje u JP u skladu sa smernicama za 2019. godinu
Jezik: Serbian
Biznis i Ekonomija
Edukacija je namenjena:
- Direktorima javnih preduzeća i JKP; Predsedniku i članovima Nadzornog odbora
- Rukovodiocima finansijskih i pravnih službi i zaposlenima na poslovima plana i analize
- Službenicima za javne nabavke
- Načelnicima gradskih/opštinskih uprava; Načelnicima za finansije i privredu u JLS
- Načelnicima za komunalne delatnosti i urbanizam u lokalnim samoupravama
- Zaposlenima u JLS koji su zaduženi za praćenje poslovanja JP
Predavači:
Irena Bulatović, Stanimirka Mijailović - MINISTARSTVO PRIVREDE; Branimir Blagojević član REPUBLIČKE KOMISIJE ZA ZAŠTITU PRAVA i član radne grupe za izradu novog Zakona o javnim nabavkama; Lazar Krnjeta stručnjak za komunalne delatnosti, investicije i projekte - KOMDEL; mr Aleksandar Panovski i Nataša Pavić- edukatori i osnivači Centra REFORMATOR
Program rada:
I dan (nedelja, 21. oktobar 2018)
15:30 - 16:00 Prijavljivanje učesnika i podela materijala
16:00 - 17:30 Otvaranje stručnog skupa
PRIKAZ SMERNICA ZA IZRADU PROGRAMA POSLOVANJA ZA 2019.
- Obavezni elementi godišnjeg programa poslovanja
- Eventualne novine u izradi programa poslovanja za 2019.
- Obavezno usaglašavanje godišnjeg PP sa dugoročnim i srednjoročnim planovima
CILJEVI I PLANIRANE AKTIVNOSTI ZA UNAPREĐENJE KORPORATIVNOG UPRAVLJANJA U 2019. GODINI
- Izrada plana za unapređenje korporativnog upravljanja
- Definisanje aktivnosti koje javno preduzeće treba da sprovede u oblasti profesionalizacije organa upravljanja (obavezan deo programa poslovanja)
- Usaglašavanje svih internih akata sa osnivačkim aktima i statutom
- Donošenje Kodeksa korporativnog upravljanja i Etičkog kodeksa (Elementi Kodeksa i preporuke za izradu)
- Transparentnost i javnost u radu javnih preduzeća kao obavezni element korporativnog upravljanja
- Definisanje sistema sertifikovanja članova organa upravljanja u JP u okviru programa stručnog usavršavanja
17:30 - 17:45 Pauza
17:45 - 19:00
JAVNE NABAVKE U PRAKSI - GDE SMO I ŠTA NAS OČEKUJE
- U susret novom Zakonu o javnim nabavkama: Usklađivanje sa zakonodavstvom EU; Nova terminologija u ZJN; Novi kriterijumi za dodelu ugovora-princip troškovne efikasnosti/trošak životnog ciklusa proizvoda, odnos cene i kvaliteta; Novine u angažovanju podizvodjača; Javna nabavka po partijama
- Pripreme za planiranje nabavki za 2019. godinu
- od 21:00 Koktel i zabavno-rekreativni program
II dan (ponedeljak, 22. oktobar 2018)
09:00 - 10:45
SADRŽAJ I NAČIN IZRADE PROGRAMA POSLOVANJA ZA 2019 – I DEO
- Opšti podaci koji se prikazuju u godišnjim programima poslovanja: Vizija i misija; Strateška dokumenta; Propisi i interna akta; Dugoročni i srednjoročni planovi; Organizaciona šema javnog preduzeća...
- Analiza poslovanja u 2018. godini - pregled tabela i način njihovog popunjavanja: Bilans stanja, Bilans uspeha, Izveštaj o tokovima gotovine...
- Ciljevi i planirane aktivnosti za 2019. godinu – instrukcije za izradu: Analiza tržišta; Rizici u poslovanju; Planiranje indikatora poslovanja...
- PLANIRANJE ZARADA I DRUGIH LIČNIH PRIMANJA ZAPOSLENIH ZA 2019 - PREGLED TABELA I NAČIN NJIHOVOG POPUNJAVANAJA:
- Ograničenja u propisima u skladu sa kojima se planiraju zarade za 2019.
- Na koji način planirati masu zarada u 2019. godini?
- Kako planirati primanja za zaposlene na neodređeno i određeno vreme, prekovremeni rad, povremene poslove...
- Kako planirati naknade za topli obrok i regres, otpremnine, solidarnu pomoć...
- ODGOVORI NA AKTUELNA PITANJA IZ PRAKSE
10:45 - 11:00 pauza
11:00 - 13:00
UPRAVLJANJE PROJEKTIMA I KAPITALNIM INVESTICIJAMA
- Koje investicije javna preduzeća mogu i treba da rade u formi projekata?
- Kako obezbediti sufinansirajuću podršku iz domaćih i međunarodnih izvora
- Mogućnosti za primenu modela javno-privatnog partnerstva
- PRIMERI IZ PRAKSE: prekogranični projekti, projekti podržani iz donatorskih Programa (GiZ, USAID, SDC, SIDA, Japanski specijalni fond, Norveška...)
- od 14:00 Izlet do Višegrada sa posetom Andrić gradu
- od 21:00 Svečana večera uz muzički program
III dan (utorak 23. oktobar 2018)
09:00 - 12:00 (pauza 10:30 - 10:45)
SADRŽAJ I NAČIN IZRADE PROGRAMA POSLOVANJA ZA 2019 – II DEO
- Planiranje kapitalnih invisticija, subvencija i cena komunalnih usluga u PP
- Planiranje investicionih ulaganja
- Planiranje indikatora poslovanja komunalnih preduzeća za merenje efikasnosti
- Cene komunalnih usluga u 2019. i finansiranje opšte komunalne potrošnje
- Planiranje nabavki u PP (Veza plana investicija sa javnim nabavkama)
- ODGOVORI NA PITANJA IZ PRAKSE:
- Primena novih propisa u oblasti elektronskog poslovanja, drumskog saobraćaja, privrednih društava na rad javnih preduzeća (obaveza prijavljivanja poslovnih prostorija, licenciranje prevoza u drum. saobraćaju...)
- Procedura za isplatu solidarne pomoći u skladu sa PKU...
Dodela sertifikata
PRIJAVA UČEŠĆA
- telefonom 060 03 20 175 (Olivera Stanojević)
- slanjem Prijave mejlom edukacije@reformator.rs
Dodatne informacije u vezi sa edukacijom: 060 03 20 177 (Nataša Pavić)
Cene
KOTIZACIJA: 10.900,00 + PDV po učesniku, 6.900,00 + PDV za trećeg i svakog narednog učesnika iz iste organizacije.
(Cena obuhvata: Materijal u pisanom i elektronskom obliku; Konsultacije sa predavačima sve vreme tokom edukacije; Pribor za rad i Sertifikat o učešću na edukaciji)
Uplatu izvršiti na tekući račun Centra za edukaciju, investicije i održivi razvoj „Reformator“: 265-654031000021349 Raiffeisenbanka a.d (poziv na broj 2110)
REZERVACIJA I SMEŠTAJ direktno u hotelu Omorika tel 031 593 901; 031 593520 ili mejlom: recepcija.omorika@mod.gov.rs
Smeštaj u hotelu „Omorika“ u jednokrevetnim, dvokrevetnim, trokrevetnim i superior sobama na bazi punog pansiona (više informacija na www.hotelitara.mod.gov.rs).
Cena paket aranžama sa uračunatim svim aktivnostima za učesnike Jesenje edukacije iznosi:
- 11.189,12 dinara po osobi u dvokrevetnim i trokrevetnim sobama,
- 12.589,12 dinara po osobi u jednokrevetnim sobamam i
- 13.789,12. dinara po osobi u superior sobama.