Jevrejska 24, 11000 Beograd, Srbija Beograd,
11000
Analiza i optimizacija poslovnih procesa
Jezik: Serbian
Biznis i Ekonomija
Poslovni procesi se odvijaju prolazeći kroz celu organizaciju, sa krajnjim ciljem zadovoljavanja potreba kupaca. Ako analiziramo organizaciju kao sistem, poslovni procesi su srž transformacionog mehanizma, koji generiše novu vrednost i čine organizaciju drugačijom od konkurencije. Kao takvi, poslovni procesi u savremenom poslovanju predstavljaju jedan od najznačajnijih elemenata ostvarenja konkurentske prednosti. Brzina i troškovi po kojima jedno preduzeće isporučuje proizvode i usluge direktno utiče na poslovni uspeh i poziciju na tržištu. Zbog postizanja održive konkurentnosti, organizacije moraju neprekidno raditi na:
- unapređenju poslovnih procesa,
- njihovoj optimizaciji.
Procesi su kao element organizacije povezani sa organizacionom strukturom, zbog čega je takođe važno razumeti kakav uticaj promene u procesima imaju na organizacionu strukturu i njene dimenzije, pre svega na podelu rada, sistematizaciju radnih mesta i opise poslova.
Tokom treninga polaznici će biti upoznati sa osnovnim konceptima procesnog pristupa, pri čemu će posebna pažnja biti usmerena na razumevanje razlika u odnosu na hijerarhijski, odnosno strukturni pristup, koji je prihvaćen u našem okruženju. Kroz praktične radionice polaznici će savladati tehnike dokumentovanja procesa, što je neophodno da bi se oni analizirali, odnosno kritički sagledali, u cilju definisanja preporuka za njihovo unapređenje. Putem studija slučaja učesnici će potom sagledati na koji način optimizacija procesa stvara potrebe za promenama u organizacionoj strukturi.
Ciljna grupa:
Rukovodioci timova ili menadžeri nižeg i srednjeg nivoa, bez obzira na veličinu organizacije i delatnost u kojoj ona posluje.
Cilj treninga:
Upoznavanje sa procesnim pristupom projektovanja organizacije, razumevanje odnosa između procesne i organizacione strukture, savladavanje tehnika dokumentovanja, analize i optimizacije poslovnih procesa i sagledavanje uticaja optimizacije procesa na organizacionu
strukturu.
Teme:
- definicija procesa i ključni elementi procesa
- kategorije procesa
- proces kao izvor konkurentske prednosti
- odnos procesa i organizacione strukture
- koncept vlasnika procesa i učesnika u procesu nasuprot organizacione hijerarhije
- unapređenje organizacione strukture u cilju optimizacije procesa
- promene u sistematizaciji radnih mesta i opisa poslova usled optimizacije procesa
Po završetku treninga, polaznik će biti osposobljen da:
- razume koncept procesa i procesnog pristupa projektovanju organizacije;
- sagleda značaj unapređenja procesa u obezbeđivanju konkurentske prednosti;
- identifikuje ključne procese u organizaciji;
- izradi mapu procesa u organizaciji;
- kreira dijagram toka procesa;
- popuni identifikacioni karton procesa;
- izvrši kritičku analizu procesa na osnovu dokumentacije koju je pripremio;
- definiše preporuke za optimizaciju procesa na osnovu rezultata kritičke analize;
- predloži unapređenja u organizacionoj strukturi na osnovu optimizacije procesa;
- uoči neophodne promene u sistematizaciji radnih mesta i opisima poslova na osnovu definisanih promena u organizacionoj strukturi i procesima.
Trener:
Ivan Todorović, Kao konsultant je bio angažovan na više od 20 projekata u preduzećima i institucijama kao što su Victoria Group, Elektromreža Srbije, Transnafta, Milšped, Uprava za javne nabavke, Institut Vinča, JKP Parking servis Beograd, i mnogim drugim. Učestvovao je na mnogim međunarodnim takmičenjima u rešavanju poslovne studije slučaja, gde posebno dolaze do izražaja veštine prezentovanja i pripreme prezentacije. Od postignutih rezultata na njima izdvajaju se prvo mesto na takmičenju HULT Global Case Challenge 2012. u Londonu i prvo mesto na takmičenju Balkan Case Challenge 2010. godine u Beču. Bio je i član žirija na više međunarodnih i lokalnih takmičenja u rešavanju poslovne studije slučaja. Radi kao asistent na Fakultetu organizacionih nauka u Beogradu.