Zaštita robne marke (brenda) u zemljama izvoza: Zašto i kako?

Jezik: Serbian

Biznis i Ekonomija
Kako bi se izbegle posledice povreda prava intelektualne svojine, izvoznik treba u izvoznu strategiju da uvrsti i strategiju intelektualne svojine. Pored ostalog, ova strategija podrazumeva i monitoring tržišta. Naime, jednostavnim pretraživanjem on line Romarin baze Svetske organizacije za intelektualnu svojinu (WIPO), može proveriti da li je već u zemlji izvoza registrovana robna marka (ili njoj slična) pod kojom izvoznik želi da se pojavi (tzv. freedom to operate). Ovo pretraživanje je besplatno i vrlo jednostavno. Pored toga, treba da registruje svoju robnu marku u zemlji izvoza.



Registracija robne marke u zemlji izvoza je važna i sa aspekta poslovne saradnje, licenciranja i franšizinga. Naime, tokom pregovora sa ino partnerom, privrednik treba da proveri:

- da li je potencijalni partner registrovao robnu marku,

- za koje proizvode,

- u kojim zemljama i

- za koji period.



Prava intelektualne svojine (uključujući i žig) su teritorijalna, te privredni subjekti pravovremenim i adekvatnim osmišjavanjem robne marke mogu ne samo izbeći probleme, već i stvoriti jak brend koji će biti isti u zemlji i inostranstvu. Pri tome treba uzeti u obzir ne samo sličnost žigova, već i potencijalnu negativnu konotaciju (povreda javnog poretka ili morala) koju žig može da ima u konkretnoj zemlji.



Trening najpre može pomoći menadžerima, ovlašćenim licima i pravnicima u firmi da shvate značaj monitoringa i zaštite robne marke u zemljama izvoza. Biće predstavljeno pretraživanje baze žigova Svetske organizacije za intelektualnu svojinu (ROMARIN). Tako će zaposleni moći sami da pretražuju bazu, te rezultat pretraživanja uvrstiti u izvoznu strategiju.



Učesnicima seminara biće prikazan i objašnjen način registracije robne marke u zemlji izvoza i o čemu sve treba voditi računa tom prilikom.



Tokom treninga će osnovni alat biti Power Point prezentacija i potencijalno tzv. case study. Interakcija predavač – učesnici I učesnik – učesnik je sastavni deo treninga. Tema će biti potkrepljena brojnim depersonalizovanim primerima iz prakse. Takođe, biće demonstrirano pretraživanje baze podataka ROMARIN.



Ciljna grupa:

Menadžeri, ovlašćena lica i pravnici u izvozno orijentisanom privrednom subjektu.



Cilj seminara:

- Podizanje svesti o značaju robne marke (žiga) u zemljama izvoza;

- Korišćenje rezultata pretraživanja baze žigova ROMARIN u izvoznoj strategiji i tokom vođenja pregovora sa poslovnim partnerima;

- Razumevanje postupka međunarodne registracije žiga (nacionalna, EU i međunarodna ruta).



Teme:

- Pojam intelektualne svojine (najuži aspekt);

- Odnos brenda i žiga; Pojam žiga;

- Isključivo, teritorijalno i vremensko dejstvo žiga;

- Značaj medjunarodne zaštite;

- Izvozna strategija i žig;

- Načini komercijalizacije žiga;

- Troškovi zaštite;

- Pretraživanje žiga;

- Značaj pretraživanja žiga sa aspekta izvoza;

- Primeri tzv. jakih žigova;

- Primeri znakova koji ne mogu da se registruju;

- Sadržina i obim prava na žig;

- Sprovođenje žiga u zemlji izvoza.



Po završetku seminara, polaznik će biti osposobljen da razume značaj medjunarodne registracije žiga, posebno u kontekstu internacionalizacije brenda. Moći će žigom da upotpuni izvoznu strategiju, kao i da samostalno pretraži baze žigova u cilju saznanja da li je na odnosnoj teritoriji registrovan žig I za koje robe i usluge. Time će izbeći eventualni spor zbog povrede žiga.



Trener:

Biljana Remović Dimić, dipl. pravnik sa položenim pravosudnim ispitom. Iskustvo stiče radom u Zavodu za intelektualnu svojinu, gde se kroz 10 godina radnog staža usavršavala u brojnim medjunarodnim institucijama, kao što su: Svetska trgovinska organizacija (WTO), Svetska organizacija za intelektualnu svojinu (WIPO), Evropska patentna organizacija (EPO), Zavod za intelektualnu svojinu EU (EUIPO), Agencija za inovacije u nauci i tehnologiji (IWT, Brussels).

U okviru Zavoda, ima višegodišnje iskustvo u radu sa privredom, kao predavač i konsultant. Učestvovala je u harmonizaciji nacionalnih propisa sa EU zakonodavstvom.

Cene

20.040,00 RSD

Izvor: mngcentar.com