Predlog Zakona o lobiranju

Jezik: Serbian

Biznis i Ekonomija
Ko će moći da se bavi lobiranjem shodno Predlogu Zakona o lobiranju?

Šta su obaveze lobiste i šta je neophodno da sadrži Ugovor o lobiranju?

Kako dobiti odobrenje za obavljanje lobiranja po Predlogu Zakona o lobiranju?



Poznato Vam je da postoje međusobni uticaji i kontakti između privrednih društava, lobista i predstavnika različitih političkih organizacija? U okviru ovih odnosa triju spomenutih organizacija, postoji međusobni interes, jer privredna društva kroz mrežu komunikacije sa političarima mogu obezbediti podršku za svoje interese dok istovremeno mogu pribavljati i stalne informacije o očekivanim budućim dešavanjima. Kako?



Zakon o lobiranju će uvesti regulativu u oblast uticaja na javne organe u procesu odlučivanja! Ko, u čije ime i za čiji interes utiče na donosioce odluka? Postupak lobiranja će biti javan i omogućiće svim zainteresovanim učesnicima da na zakonit i transparentan način argumentovano utiču na donošenje odluke koja se tiče njihovog poslovanja!



Lobističko delovanje očekuje se od predstavnika kompanija i poslovnog sektora, nacionalnih vlada i regija, zatim gradova, opština kao i drugih interesnih skupina i civilnog društva, i šta kaže Predlog Zakona o lobiranju saznajte na seminaru



Seminar će u potpunosti biti usmeren na:

- razumevanje lobističkog procesa

- pojašnjenja novih rešenja u predlogu Zakona o lobiranju

- ulozi koju akteri lobističkog delovanja imaju u društvenim odnosima



Nakon seminara ćete:

- Naučiti šta je lobiranje po novom Predlogu zakona i zašto je lobiranje značajno u današnjem društvu

- Zašto je Srbiji potreban Zakon o lobiranju, šta on donosi i koja je njegova uloga

- Naučiti kako funkcioniše osnovni lobistički proces i kakva je budućnost lobiranja u Srbiji

- Naučiti koja je razlika između lobiranja i korupcije i kako će izgledati buduća profesija lobiste, ko se može baviti lobiranjem i pod kojim uslovima

- Razmeniti iskustva sa kolegama iz struke i steći sertifikat kompanije Forum Media



U savremenom svetu, sa razvojem kapitala postoji potreba za aktivnim učešćem pojedinaca i kompanija u procesu donošenja odluka. Što se društvo više razvija i pravno utemeljuje javlja se i sve veća potreba za učestvovanjem u odlučivanju. Lobiranje je nastalo kada su pojedinci, kompanije i nevladin sektor shvatili da ukoliko žele da ostvare svoje interese moraju preduzeti i određene korake. Nije retka situacija da kompanije prihvataju odluke državnih organa imajući lažni utisak da su te odluke neminovnost i da se na njih ne može uticati. Lobiranje ima za cilj da pokrene inicijativu koja se bazira na ključnoj pretpostavci – onaj ko želi da zaštiti ili ostvari sopstvene interese, mora biti proaktivan kako bi te interese ostvario.



TEME SEMINARA:

- Uvod u lobiranje

- Lobiranje i korupcija

- Lobistička profesija u društveno-političkom ambijentu

- Osnovni instituti lobističke delatnosti

- Privredno društvo u procesu donošenja odluka

- Predlog Zakona o lobiranju

- Budućnost lobiranja u Srbiji

- Pitanja i odgovori

- Dodela sertifikata



Predavač: Balša Kašćelan

Cene

15,600.00 din.(cena je iskazana bez PDV-a)

Svim prijavljenim učesnicima seminara nudimo poseban popust od 20% za nabavku „Obaveze I odgovornosti direktora”.

Za drugog i svakog narednog polaznika iz vaše organizacije ostvarite popust od 10% od redovne cene seminara!