Ocenjivanje zaposlenih

Jezik: Serbian

Biznis i Ekonomija
Ocenjivanje postignutih rezultata zaposlenih, kao deo procesa upravljanja učinkom jedne organizacije, postalo je jedna od velikih i značajnih tema današnjice koja se nalazi u središtu sistema upravljanja ljudskim resursima, kako u privatnom tako i u javnom sektoru. Osim što govore o efikasnosti rada u jednoj sredini, rezultati ocenjivanja treba da bude i osnov za donošenje odluka o pravcu i intenzitetu potrebnog razvoja zaposlenih u toj organizaciji.



Pravilnim sprovođenjem postupka ocenjivanja zaposlenih, odnosno planiranjem, praćenjem, vrednovanjem i usmeravanjem učinka (bilo individualnog bilo timskog) ostvaruju se dva značajna cilja:

- podizanje opšte organizacijske sposobnosti i

- ostvarivanje strategijskih ciljeva.



Dobrobiti koje zaposleni imaju od ocenjivanja su višestruke i vezane su za pravilno i pravovremeno donošenje odluka o nagrađivanju, napredovanju, ali i usavršavanju i profesionalnom razvoju. Upravljanje znanjem je neposredno vezano uz sistem ocenjivanja.



Trening će pomoći učesnicima da:

- bolje i potpunije shvate svrhu i smisao ocenjivanja zaposlenih,

- razumeju koji sistem ocenjivanja bi bio najpogodniji sa aspekta njihove organizacije i konteksta u kome rade, 

- nauče kako se pišu individualni ciljevi za zaposlene,

- povezuju za ciljevima organizacije,

- odaberu najbolje kriterijume za ocenjivanje i kako da ih vrednuju.



Znanja koja steknu na treningu učesnici mogu odmah primeniti u praksi tako što će:

- definisati način ocenjivanja i kriterijume,

- razviti odgovarajući sistem nagrađivanja i napredovanja,

- moći će da kreiraju formular za ocenjivanje,

- moći da sa zaposlenima dogovore ciljeve rada za naredni period,

- moći da sprovedu ocenjivanje i prate njegove efekte na ukupan rad organizacije.



Tokom treninga primenjivaće se sledeće metode rada: predavanje, diskusija, simulacija, razmena iskustava, studija slučaja.



Ciljna grupa:

Rukovodioci i zaposleni u HR jedinicama organizacija privatnog i javnog sektora.



Cilj treninga:

Cilj treninga je unapređenje znanja učesnika o različitim postupcima ocenjivanja, njihovim prednostima i nedostacima kao i jačanje veština u sprovođenju određenih koraka samog postupka.



Teme:

- Srvha i smisao ocenjivanja

- Različiti modeli i primeri dobre prakse

- Kako obezbediti preduslove za objektivno i valjano ocenjivanje?

- Odabir kriterijuma i indikatora

- Dogovaranje individualnih ciljeva rada – kako napisati dobre ciljeve?

- Odabir ocena i davanje povratne informacije

- Posledice ocenjivanja



Po završetku polaznik je osposobljen da:

- potpunije razume značaj i svrhu postupka ocenjivanja;

- savlada različite modele ocenjivanja - njihove prednosti i nedostatke;

- ovlada veštinom pisanja individualnih ciljeva;

- prepozna teškoće u postizanju objekivnog ocenjivanja i da ih “kontroliše”.



Trener:

Diplomirani psiholog sa dugogodišnjim iskustvom u oblasti upravljanja ljudskim resursima, posebno u segmentu selekcije, ocenjivanja i razvoja zaposlenih, kako u privredi tako i u javnoj administraciji.

Cene

16.440,00 RSD

Izvor: mngcentar.com